Seiten

Samstag, 12. Januar 2013

NO: Nyweb - uke 2

Einen guten Rutsch in das neue Jahr 2013

Nytt år, nytt kurs :-)
I vår skal jeg studere vurdering for læring med IKT. Oppstart er om 14 dager og jeg gleder meg enormt.
Jeg lærte utrolig mye i høst og fikk mye informasjon om diverse verktøy innenfor IKT. Flere av dem har jeg prøvd ut. Faktisk har jeg testet ut så mange at jeg har glemt både passord og brukernavn på noen av sidene. Note to self: noter ned alle nye brukernavn og passord i 2013....

Noen av sidene har jeg ikke fått gjort så mye med. Twitter for eksempel.... der har jeg bare opprettet en konto, valgt å følge noen, og har så glemt det totalt.

På Delicious har jeg iallefall importert en del av bokmerkene mine, men de er ikke direkte satt i system. Det som er flott med Delicious er at jeg endelig kan nå bokmerkene mine fra jobb også. Samtidig kan jeg gi andre tilgang til siden slik at jeg kanskje kan hjelpe en lærer / elev en annen plass i Norge / verden. :-) Iallefall når jeg får orden på dem selv.....

Prezi har jeg også bare vært kort innom, men jeg fant noen prezis laget av kollega Jürgen S. ved Dønski vgs. for tysk nybegynnere, for eksempel denne.

Den siste uken har jeg vært innom Scoop it, men jeg rekker egentlig ikke holde meg oppdatert her heller, så tiden vil vise hva jeg får ut av dette.

Jeg bruker selvfølgelig både Dropbox og Google Drive og er veldig fornøyd fordi jeg har tilgang til dokumentene mine fra hjemmecomputeren og jobbcomputeren - bare dumt at lagringsplassen er så liten, spesielt på Dropbox....

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen