Seiten

Mittwoch, 17. Oktober 2012

NO: Nyweb - uke 41

Tema for denne uken er Creaza og hvordan bearbeide filmklipp, noe som passer perfekt siden jeg akkurat har kjøpt en liten nydelig hundevalp som filmes hele tiden. Hvordan jeg vil bruke Creaza i undervisningen får komme etterhvert - akkurat nå har jeg ingen ideer, men de mottas med takk!

Ideer og introduksjon til programmet får jeg gjennom Arne Olav Nygard på vimeo. Han publiserer mange nyttige og interessante videoer om blant annet IKT-verktøy, som jeg anbefaler dere å se på.

Nå har også vg2 klassen min i tysk opprettet en blogg. Her er oppgaven deres for uke 41/42:

1) Samle ALT du har skrevet om storyline personen din. Lag overskrifter til hvert tema du har skrevet om.
Du skal nå opprette en blogg i storyline-personens navn. Ikke bruk ditt navn eller personlige opplysninger
2)  Lag en tekst med bilder eller go animate-video. (http://goanimate.com/)
 Publiser følgende på bloggen din  (eksempler på dette finner dere på min blog under uke 40):

Tema: Oktoberfest (S. 82 - Anflug 2, cappelendamm)
og Tag der Deutschen Einheit (S. 83- Anflug 2, cappelendamm))

Du skal være storyline-personen din.
Fortell:
Was feierst du? (Was wird gefeiert)
Warum feierst du? – Geschichte
Wie feierst du?

Wann feierst du?

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen